søndag den 28. maj 2017

Lykken er at have vand i haven

I marts 2016 fik jeg en ide om, at tiden var inde til en sø i haven. Jeg fandt en med en gravemaskine, der kunne hjælpe med det.
Således så det ud efter lidt tids gravearbejde. 
Og sådan så det ud efter fiberdug, aviser, sten og springvand var installeret. 


 1 år og 3 måneder efter ser det sådan ud. Jeg er ganske tilfreds. 


Der er lækkert spejl i søen.

Jeg elsker at betragte skyggerne og løvet. 

Blomsterne er mørk bordeux, sorte og hvide ved søen. Jeg har haft Black Hero, Paul Scherer,  de er smukke, dramatiske og så blomster de længe og sent. 


Black Hero 

Black Hero og den hvide Vancouver

Mine israelske guldfisk har som fisk i vandet skal have det. De har gudskelov overlevet flere besøg af fiskehejren, som har været så fræk at sætte sig på taget af orangeriet og holde øje. Men foruden fiskene er nu en tudse kommet til og den har fået masser af børn. Der er fyldt med haletudser i bassinet.

En enkelt guldsmed er det også blevet til samt vandkalve. Det er et utroligt liv der lige pludselig opstår med lidt vand i haven.
Den gode gamle Tallerkensmækker,  her i variant Black Velvet er der også blevet plads til. 
Nu glæder jeg mig til at roserne omkring søen går amok med blomsterflor, det bliver et skønt syn, som jeg nok skal vise billeder af.

Håber I nyder pinse, her faldt der vand idag. Det var i høj grad tiltrængt. Fortsat rogtig dejlig pinse! 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar